Historisch Gent ?

Gent barst deze week terug uit z’n voegen. De Gentse feesten zijn immers volop aan de gang. ’s Avonds is het er soms op de koppen lopen, overdag is nog net te doen. Ik zag buitenlandse toeristen rondlopen in Gent, uitgerust met prima fototoestellen en forse lenzen. Ze ergerden zich blauw. Misschien waren zij van heel ver gekomen om deze historische stad op de gevoelige plaat vast te leggen. Maar nu stonden er overal tenten en podia en geluidinstallaties in de weg en liepen er voortdurend massa’s mensen voor hun lens.
Tja, als je foto’s wil maken van de historische gebouwen van Gent, dan kom je maar beter op een andere keer terug.

6 comments on “Historisch Gent ?

  1. Tja, als reiziger informeer je jezelf toch op voorhand als je ergens naar toe gaat ? en zeker als fotograaf reiziger 🙂
    In je foto een HDR techniek of een of ander dynamisch licht enhancer gebruikt Fluwijn ? is wel leuk vind ik.

  2. Ja.. dat zijn van die dingen hè.. ik denk dat ook weleens.. als er bijvoorbeeld op de Grote Markt in Brussel een vreselijk lelijke kerstboom gemaakt van pallets staat.. of in het Begijnhof van Brugge een kunstproject enorme vogelhuisjes in de bomen daar opleverde.. dan zal je maar helemaal uit China zijn gekomen of weet ik veel waar en dan krijg je dát voor je lens..! Maar dat is nu eenmaal zo.. ik zag door werkzaamheden die beroemde Trevi-fontein in Rome niet.. alleen maar stellingen en afdekzeilen.. jammer, maar helaas. Je zou dan inderdaad nog eens terug moeten hè.. misschien ook wel leuk ook! 🙂
    De eerste keer dat ik in Gent was waren er ook die Feesten.. maar dat wíst ik hoor, ik ging daar ook een beetje voor. Hoewel.. éigenlijk ging ik om een andere blogster voor het eerst te ontmoeten.. you know who! (en die zag er dan wel uit zoals ze er altijd uitzag, maar veranderde láter pas in iets minder moois.. ook jammer 😉 )
    Groetjesss!

Geef een reactie

