Ename.

Ename (deelgemeente van Oudenaarde), is een stil dorp in de Vlaamse Ardennen, gelegen aan de Schelde. Ename is vooral bekend van het gelijknamig abdijbier en van de ooit roemrijke abdij van Ename, die in de 16de eeuw tijdens de beeldenstorm volledig werd verwoest. De grondvesten van de abdij zijn nog te zien op de archeologische site aan de rand van het dorp. Alle archeologische vondsten die er worden gedaan worden bewaard in het PAM, het Provinciaal Archeologisch Museum, dat in het dorpscentrum is gevestigd.

DSC_0084 - kopie

DSC_0083 - kopie

DSC_0069 - kopie

6 Comments

  1. Een dorp zoals er vroeger veel waren. Vooral die eerste foto doet denken aan weleer. Toen al de mensen ( ook mijn ouders )achter hun huis een moestuintje hadden! Zou het daardoor komen dat ik nu naast mijn huis ook een moestuintje heb 🙂

  2. Het zegt me eigenlijk maar heel weinig, maar ik ben dan ook niet zo bekend in de Vlaamse Ardennen.. de Wáálse daarentegen..! 🙂
    Heel mooie plaatjes van een wat dromerig dorpje!
    Groetjesss!

Geef een reactie

